Hora är väl någon som säljer sex? Inte som använder urringat.

Läste nyss en sak på bilddagboken om att vi tjejer blir behandlade dåligt. Jag kopierade texten i en annan tjejs bildagbok och gjorde om den till min egna.

"Varför ska vi tjejer bli behandlade som skit?
Om vi sminkar oss, har hårförlängning och tar vissa bilder så är vi fjortisar. 
Är inte fjortis ett beetende?

Om vi försvarar oss så är vi bitchar, varför det? Ska inte vi få försvara oss?
Tycker ni bara att vi ska stå och ta skiten då eller?

Om vi har urringade tröjor så är vi horor. Hora är väl någon som säljer sex?

Hur ska vi vara, hur ska vi bete oss, hur ska vi se ut?"


Så skrev jag. Men vet ni vad jag tycker, vi kan inte lösa något av det här om vi inte löser problemet mot killar först.
Om en kille bryr sig för mycket om sitt utseende blir han kallade bög. Om en kille gråter blir han kallad fjolla, samma sak om han inte vill slåss.
Ja, vi tjejer blir behandlade dåligt. Men killarna då? Blir inte dom också dåligt behandlade. Jag tycker alla ska få visa sina känslor utan att bli kallade dumma saker.

Jag är en sån där tjej som säger emot om jag tycker något är fel, det har lett till att jag har blivit kallad bitch eller surpuppa. Vadå? Ska inte jag få stå för det som är rätt? Jo, det är klart jag ska få! Alla ska få stå för det dom vill.
(inte dom flesta fallen, men det finns en del undantag!)

Om en tjej använder korta shorts, kort kjol eller urringad tröja/linne blir hon kallad många saker. Blickarna är också många. Jag kommer ihåg en gång när jag använde mina favorit shorts på sommaren och 30 åriga män gav mig suktande blickar och busvissla. Herregud, tänkte jag. Får inte jag gå klädd som jag vill utan att bli behandlad så här?

Jag skulle kunna skriva i flera timmar om det, mina upplevelser och åsikter. Men jag avrundar här.

Vad är era åsikter?


Kommentarer
Postat av: mhalin , MATLA 09

svar - jaopp , skitskummt. :/ jag provade på vera moda, men dom satt inte heller bra. :/

2009-02-15 @ 17:39:05
URL: http://cconfused.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0