Jag är stark!

Läste nyss en blogg, med ett inlägg som handlade om att komma ihåg någon man har gillat eller älskat. Hur minnerna och tankarna kan sänka än otroligt mycket. Men om vi peppar oss själva med saker som "Jag är stark, jag är stark osv" så blir vi stärkta av det. Jag tycker det stämmer. För det kan ju bara hjälpa om vi peppar oss själva med bra tankar som "Jag kommer klara det här, jag är bäst, jag kommer glömma det" så mår vi bättre? I stället för att tänka dåliga tankar som "Jag är sämst, ingen kommer någonsin älska mig igen, fyyfan vad jag saknar honom/henne" det får ju bara oss att må dåligt.

Tänk positvit, det hjälper en hel del. Jag brukar själv peppa mig själv med kommentarer "Jag är bäst, Jag förtjänar att vara lycklig, Jag kommer komma över allt det här". Det får mig att må bra och hålla mig borta från dom onda tankarna.
För vet ni, som det engelska ordspråket lyder "after rain comes sunshine" stämmer. Efter allt dåligt kommer något bra!

Nu ska jag avrunda det här inlägget med en peppande kommentar till er alla:
Ni är bäst, ni är älskade och ni förtjänar att vara lyckliga! Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0